پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227474
روحاني: هر 2 هفته يکبار جلسه داريم/ 41 ماه رياست دولت و فقط 36 جلسه/ به طور متوسط هر 50 روز يکبار جلسات شوراي عالي فضاي مجازي برگزار شده است!
تاریخ انتشار : 1395/10/15 10:52:47
نمایش : 1007
در حالي که براساس حکم تشکيل شوراي عالي فضاي مجازي، مقرر شده که هر سه هفته يک بار جلسات اين شورا برگزار شود، روحاني مدعي شد که جلسات شوراي عالي فضاي مجازي را هر دو هفته يک بار برگزار مي کند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از خبرنگار شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ حسن روحاني که دولت خود را «دولت راستگويان» ناميده بود، در تازه‌ترين حرف‌ هاي تلويزيوني‌اش در مقابل ديدگان مردم ايران به صراحت اعلام کرد: «هر دو هفته يکبار، جلسات شورايعالي فضاي مجازي داريم!»


اين در حالي است که واقعيت چيز ديگري بوده و طي چهارسال گذشته بسياري از مسئولان نسبت به عدم برگزاري جلسات شوراي عالي فضاي مجازي اعتراض داشته اند.

بي نظمي ها در جلسات شوراي عالي فضاي مجازي تا جايي رسيد که حتي برخي موارد به وجود آمد که با گذشت دو ماه حتي يک جلسه هم تشکيل نشد و همين موضوع باعث شد تا تذکراتي نست به اين وضعيت داده شود.

مرداد ماه سال گذشته بود که اعضاي اين شورا در مصاحبه هايي بي نظمي در اين شورا را رسانه اي کردند؛ حجت الاسلام سالک، عضو حقوقي شوراي عالي فضاي مجازي با بيان اينکه شوراي عالي فضاي مجازي يکي از مهمترين شوراهاي عالي در کشور است که ضرورت تشکيل جلسات منظم آن برهيچکس پوشيده نيست، اظهار کرده بود که با توجه به هجمه سنگين حاکم بر فضاي مجازي کشور، تشکيل جلسات منظم شوراي عالي فضاي مجازي به عنوان نهاد عالي سياستگذار در اين عرصه، ضروري است.

وي سال گذشته با تاکيد بر اينکه اعضاي شوراي عالي فضاي مجازي بر عدم تشکيل منظم جلسات اين شورا اعتراض دارند  گفته بود که اعضاي شورا، اعتراض خود را براي بي نظمي برگزاري جلسات شوراي عالي فضاي مجازي به رئيس جمهور به عنوان رئيس اين شورا اعلام کردند.

عدم برگزاري جلسات شوراي عالي فضاي مجازي در سال هاي گذشته باعث شد که بسياري از طرح ها و موضوعات در فضاي مجازي که نيازمند سياستگذاري است معطل بماند و حتي در آستانه انتخابات مجلس اين موضوع با شدت بيشتري عيان شد تا جايي که فضاي مجازي بستري براي بسياري از تخلفات انتخاباتي شد.

نکته قابل توجه در سخنان روحاني تاکيد وي بر تشکيل اين جلسات به صورت هر دو هفته يک بار بوده اما در حقيقت براساس حکم تشکيل شوراي عالي فضاي مجازي، مقرر شده که هر سه هفته يک بار جلسات اين شورا برگزار شود.

از طرف ديگر با توجه به اينکه 41 ماه از آغاز به کار دولت يازدهم مي گذرد، طبق حرف‌ هاي روحاني بايد تاکنون 82 جلسه شوراي عالي فضاي مجازي تشکيل شده باشد؛ و اين در حالي است که بر اساس مستندات موجود، فقط 36 جلسه برگزار شده است! يعني به طور متوسط هر 50 روز يکبار!

اين موضوع به خوبي در سايت شوراي عالي فضاي مجازي هم مشخص بوده تا جايي که بررسي آمار نشان مي دهد تنها در 2 ماه اخير اين جلسات اندکي نظم گرفته است و حتي فاصله زماني برخي از جلسات به 5 ماه هم رسيده است.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html